onsdag 14. mars 2007

Skumle medtrottere?


Vi bestilte billetter i går, og sommerens trottertur er i boks. Siden Solbjørg måtte holde ut med Merete og mine sine sære venner i fjor, skal vi holde ut med hennes sære venner i år. Det skal sies at vi har møtt karene før, og at det forsåvidt ikke var så veldig skummelt å bestille billetter i går. Likevel. Er de ulver i saueull?

Da de forlot Oslo Panorama (muselunden) i går kveld, sa de klart ifra at vi ikke visste hva vi gikk til. Herr Ueland mente han skulle ha med seg en ballalaika og et eller annet våpen(jeg ble så satt ut at jeg har glemt hva slags kaliber det var), mens Herr Sandvik vil ha med seg pistol. Jeg kjenner at ballalaika og våpen gir litt motsetningsfylte inntrykk. I beste fall er personene sammensatte, i verste fall ...

De fortalte også at de vil bytte på å være sjåfører, selv om de vil bedrive tiden med vinsmaking.

Jeg merker at jeg i dag sitter igjen med en spenning inne i meg, og at sommerens tur ligger i det fjerne og eimer av noe usikkert - men også noe spennende.

Om jeg skal avslutte avhandlingen med et "hjelp!" eller et "gleder meg!" er jeg litt i stuss om.

Oa!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eg vil sei "Hjelpe meg som eg gleder meg!" Eg har gigamultisuperultrapositive forventningar til denne turen,og rekner med at eg ikkje vert skuffa. Ti gledelege dagar med balalaika og dansing på dashbordet. Hu-hei hvor det går!! Sjølv tar eg med meg sabelen min, og eit triangel, og gleder meg til turen gjennom tollen. Stol aldri på ein person med triangel i baggasjen!

Anonym sa...

Gigamultisuperultrapositive? Går du på speed?

Anonym sa...

Polbjørg:
Jeg gleder meg til å danse på dashbordet, spille på triangelet ditt og til å finne på barnslige ting mens dere nyter livet på ulike flytebrygger. Da skal jeg klatre i trær og kaste kongler på dere!

Forresten: Tour de France er i strøket akkurat mens vi er der! Vi fant ut at vi skulle sykle et ritt på turistsykler. Du kan kjøre følgebil og sørge for drikke og piknik hvis du vil!

Anonym sa...

Kjære anonym: Eg går på tapetlim. Det har eg jo fortalt. -Og du går på "tør-ikkje-identifisere-meg"-piller, ser eg. Og Lena: eg sørger for proviant til rittet: Raspeballer, biff og surmjølk.

Anonym sa...

Jeg kjenner jeg blir litt redd for sure oppstøt. Det kan ødlegge turopplevelsen. Men skitt på. Hva gjør man ikke for Raspeballer, biff og surmjølk?

Anonym sa...

Man har det jo ikke gøyere enn man gjør det til selv...
Jeg spiller gjerne opp, så kan dere danjs danjs oppå dash-bordet all the way:-)
Æ gler mæ!