søndag 20. mai 2007

Opel Astra eller lignende


Nå er ventetida over Lena! Her kommer altså innlegget mitt, og det handler ikke overaskende om leiebilen vår i SpAndRike. Den var forsåvidt bestilt for et par uker siden, men etter at noen visket meg i øret at det var flere flyplasser i Barcelona, ringte jeg til Hertz i går. Da ordna jeg like så godt at vi leverte bilen på riktig flyplass...

Vi henter bilen i Barcelona en plass 18.juli kl 12 og leverer den på Girona 25.juli kl 12 (hvis vi skulle levere den senere, ble det et døger til). Dette kostet ca 160 Euro. Hvis vi skulle ha ekstra sjåfør, kostet det 7 Euro ekstra pr sjåfør pr døger. Det fikses når vi henter bilen.

Det var forresten ikke noe problem å kjøre inn i Frankrike. Men vi fikk visstnok ikke lov til å kjøre gjennom de spanske enklavene av Ceuta og Melilla. Håper ikke disse enklavene omringer Barcelona da. Noen som vet hvor de er?

Ellers så var det noen som snakket varmt om GPS. Da skulle visstnok kjøringen bli som en lek. Kjenner dere noen som har det, som vi kanskje kunne fått lånt? Hvis ikke, skal vi nok klare oss uten. Det er jo litt morsomt å ikke helt vite om man kjører riktig:-)

Da kommer jeg ikke på noe mer å skrive, så vi får håpe det er nok bagasjeplass i bilen...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, Ivar. 160 Euro er flott! Det blir under 500 kr på hver selv om vi putter på en sjåfør eller to. Hoho. Du har gjort en glitrende jobb!

Anonym sa...

og for en informasjon! Hvis det er noen som skulle ha misforstått nå, da skjønner ikke jeg. Detta kan du!!

Anonym sa...

Ja ikke sant? Jo mindre vi bruker på leiebil, jo mer kan vi bruke på spanske grand prix-låter eller alkohol. Fant forresten ut at de spanske enklavene ligger langt unna hvor vi skal reise:-)

Anonym sa...

Ein klave,
ein kløv,
ein bokfink
eit løv.

Ein Ivar,
ein mann,
ein bil og
ein dram.

Ei Solbjørg
ei dame,
ei GP-fan og ikkje
ei same.

Ein tur,
ein Svein Olav,
ei Lena og
ei Merete.

Ein og ei
du og jeg
Eit dikt
Å nei!

Anonym sa...

Identifiser deg, du fantastiske lyrikar! Dette må ut i bok!
Takk for grundig research! Turen er så og seie i boks allerede, folk har begynt å lese seg opp, og det er stor aktivitet på reisebloggen. Dette må eg sei er eit veldig godt tegn på at alle fem er veldig gira på denne turen!

Anonym sa...

Har du vært i tvil om vi er gira på turen Solbjørg? Håper all tvil er borte nå.
Lykke til med lyriker-jakta! Flott poesi må vi ha mer av her.

Anonym sa...

Da vil jeg bare fortsette denne diktproklamasjonen med mitt favorittdikt:

(sies høyt med stor innlevelse)

Bladet henger der
ikke

Anonym sa...

Eg er den fyrste
ikkje den andre

Eg skriv på nynorsk
han gjer det ei

Eg trur eg kløyver alle
einklaver

Han mistar synet av løv på ein
grein