mandag 18. juni 2007

Globber i Ungarn

Det er ingen som bruker Globb? for tida. Det er sorgelig.

Ungarnoppholdet er gledelig. I en uke skal jeg vaere glad lytter til flinke akademiske mennesker. I folge mor og far Margunn og Lars, er de beste kristne akademikerne i hele Europa samlet her paa hotellet. Og saa er det en gjeng lykkelige amerikanere som ogsaa underviser, og en hel bunt chicagoere som prover aa vaere snille mot alle. De har dradd hit frivillig, visstnok for aa vaere vaare tjenere - noen kristne har visjoner de folger til enhver pris. Jeg bor paa flott hotell med spa og basseng, og solsenger i bakgaarden.

Samlingene paa morraen er herlige, og det staar en glad gjeng musikanter paa scenen. Den ene av forsangerdamene burde holdt seg til jobben sin som medielaerer paa et universitet i Slovakia. En av mine kollegaer bedyrer at han ville falt fra hvis dama var lovsangsleder i kirken hans. Bandet er en salig blanding av tverrfloyte, fele, kassegitar, bassgitar og piano. Det lyder som vold i orene, og min musikalske samkurser Anne Solfrid, sier bassmannen treffer tonen sin paa hvert tiende forsok. Saa musikk kan de kanskje ikke. Men de spiller og synger likevel, og kloke paa andre maater er de.

Hovedfokuset mitt er veiledning, sjelesorg - og det gaar som smurt. Spennende. I dag tok vi opp et kriseekteskap i menigheten til min serbiske medkurser Tobi. Det er mye rart i verden. Jeg laerer stadig.

Til torsdag drar vi norske paa et enda bedre spahotell - med varme kilder. Herlig herlig - och inte farlig.

Maatte jobbene vaare stadig spandere gode kurs paa oss!

Lena

3 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som du har en bra tur. Spanderer du på deg et par ørepropper, blir turen kanskje tilogmed en høydare

Anonym sa...

beklager mitt dårlige engasjement for tida, men det er så fint vær! og det er sommer!

Anonym sa...

Hotell Floras mange badebasseng er til glede for kropp og sjel. Her lukter det litt svovel fra mineralene i de varme kildene, og du får se mennesker iført to tråder.

Jeg anbefaler Ungarn, Eger og hotell Eger Park - med turer til hotell Floras badefasiliteter på det varmeste.

Uka har vært helt super.