lørdag 10. februar 2007

Lenge leve friheten


Lillomarka var vakker i dag. Kjersti og jeg nøt den til fulle, og vi hadde med penger, sånn at vi slapp å sjarmere mannfolk i senk for å skaffe oss kanelboller på Linderudkollen - i motsetning til LC som utnyttet kvinner for et par uker siden - for å oppnå en bolle med sukker og kanel i svingene.

Frihet kan defineres på mange måter. Den kan være en tur på ski i marka, eller den kan være Merete som slo seg løs på bakerste benk i Misjonssalen i dag. Kvinnen var ute og lærte thaidansing for noen helger siden - med gjennomsiktig topp. I dag lot hun lærdommen få fullt utløp, mens hun hvisket til meg at det er deilig å sitte bakerst - siden angivelig ingen skulle se hva hun drev med.

Jeg snakket med en bryter i dag. Hun var på norges landslag, faktisk. Det må være litt frihet i det å kunne legge andre i bakken på en god måte, mens man står over og nyter seieren. Akkurat som Merete da hun litt arg over at noen i Misjonssalen var overlegne nok til å ikke si hei til henne, lot sinnet slå ut i luftspark og småboksing nedover Tullinsgate. Det viser frihet fra å tenke hva de andre menneskene på fortauet må tenke, og evne til å frigjøre seg for sinne på en luftig og god måte.

Måtte friheten få utløp på gode måter - gjennom skiturer, penger, sjarme, dans, gjennomsiktige topper, bryting, lite menneskefrykt og luftboksing!

Lena

2 kommentarer:

Anonym sa...

angående den gjennomsiktige toppen, så var det ikke jeg som ville ha den på meg. Og jeg vil ikke si det var thaidansing jeg holdt på med bakerst i misjonssalen. Det blir nok for hard kost for det kristne misjonsfolket. Og når man ikke har noen boksepute, må man bare ty til det en finner for hånden, i dette tilfellet lufta.

Anonym sa...

Lenge leve fridomen til å leggja at ei helsing på globb globb.

Lenge leve konge og fedreland