torsdag 12. april 2007

Uffda


Etter et suksessabonnement i fjor sommer, ble jeg på ny glad abonnent av "Det nye" for noen uker siden. Foreløpig har jeg funnet drømmekjolen i bladet, og er snart på vei til byen for å kjøpe stoff, så jeg kan snurpe sammen en lekker doning til sommerens drømmebryllup: Kåre og Dagrunn.

I dag gjorde min kjære roomcolleague Lilleaasen meg oppmerksom på at et abonnement på "Det nye" er en kraftig bommert. Han leste høyt fra boka "Er det synd å...", som kom ut på Lunde forlag i 1972. Boka har tilsammen et opplag på 33.000. Sånne bøker skal man ikke kjimse av. Boka er basert på spørsmål fra ungdom&tidens lesere til redaksjonen. Jeg siterer:

"Spm:Er det synd å lese ukeblader, f.eks. "Det Nye", osv?
Svar: Nei, synd er det vel ikke. Men som kristen bør du la være. (...)"
Uffda.

Min kollega og jeg har foreløpig følgende favoritt:
"Spm:Kan en kristen ha skjegg og langt hår og se ut som en hippie?
Svar:Ja til skjegg og langt hår, nei til å se ut som en hippie.(...)"

Solbjørg: Skjeggvekst av tapetseringen er ingenting å frykte for: Du ser foreløpig ikke ut som en hippie!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hentet fram igjen syersken Lena?!?

Anonym sa...

ja, jeg prøver:) Det var en drøm av en kjole. Så får vi se om drømmen blir virkelighet...

Anonym sa...

Olaug og jeg kjøpte stoff på mandag. Hoho. Så får vi se om gammel lærdom har rustet eller ikke.