onsdag 4. april 2007

Foreløpig reiserute

God påskeferie, trottere!
Det ble litt vanskelig å følge med på kommentarplass etterhvert.
Siden jeg har et innfall av systemfreakness, må jeg rydde litt:

1. Tre netter i Barcelona (Jeg legger frem et forslag om å sove på et gledelig sted alle disse nettene. Please. Flyplassnatt skaper trøbbel i hjernen min.)

  • Barcelona skal visstnok være en herlig by - sier ulike kilder. Jeg har blitt lovet tips om hva det lønner seg å oppsøke. I løpet av våre to dager i byen skjer ymse, blant annet Tour de Triumph.

2. Tre netter i ulike kontekster. Vi leier bil og kjører sakte men sikkert opp i fjellene rundt Andorra - og nedover mot kysten igjen.

  • Vi kjører gondol
    Vi ser på Andorra
    Vi leier sykler
    Vi har piknik
    Vi ser på Tour de France

3. Fire netter på rivieraen - kanskje i småbyen Banyuls-sur-mer. (Skjønt, det strider mot ordtaket "Ut på tur, aldri sur") Jeg stemmer for leie av leilighet i småbyen vi strander i. Da gjentar vi suksessen fra Italia!

  • Druesmaking
    Gå i bad!
    Småbyer
    Leie båt
    Dykkerkurs (Jeg tipper det er herlige korallrev her!)
    Solslikking
    Fruktspising
    isbar
    Irish pub

Det ser ut til å bli en tur av de sjeldne!

mvh
RyddeSørvis AS

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er vel en av de som har skrytt på meg litt info... Barcelona har mye å by på for de fleste. Så godt valg!Og spesielt mye er det for de kunstinteresserte eller wannabe. Gaudi og Picasso er hete navn.
-La Sagrada Familia og Park Güell er verdt å få med seg. Men pass på Merete i parken - så hun ikke forsvinner i ett av eventyrhusene!
-Las Ramblas kan man knapt unngå, og det bør man heller ikke. Et folkemylder uten like, men mye underholdende for en norsk turist.
-"Bus turistic" høres kanskje litt voldsomt ut, men skal man innom en del severdigheter kan det absolutt være lurt
-Er man ikke spesielt OL interessert, så unngå disse arenaene
Fortsettelse følger kanskje....

Anonym sa...

Det gleder meg at RyddeSørvis A/S ordner opp i kaoset av forslag, ønsker og draumar! Det ser kjempebra ut!! Gleder meg som eit lite nor! No har eg funne ut kva den gondolbane/kloster/fjell-greia heiter. Montserrat. Det ligg like utanfor Barcelona. De får google det, og sjå om de og syns det er verdt et besøk.

Anonym sa...

Inger Lise! Du er jo et oppkomme av Barcelonakunnskap! Så fint! Fortsettelser mottas med takk.
Jeg vil i park og Las Ramblas, hva nå enn det er! Et torg?
Gleder meg!

Anonym sa...

Har du glemt TP kunnskapene dine Lena?
Skal forresten treffe en i kveld som bor i Barcelona, så kan jo høre om han har noen gode reisetips :)

Anonym sa...

Var inne på ei side med mye god informasjon, som jeg selvfølgelig ikke finner igjen. Uansett er jeg med på alt som er nevnt hittil:-)
Må jo få med litt av hvert, kropp og sjel. Hva med et godt bacalao-måltid? Er ikke det litt spansk tro?

Anonym sa...

Den berømte Las Ramblas er en 2 kilometer lang gågate som starter på Plaza de Cataluña og går hele veien ned til sjøen ved haveområdet. Gaten er i seg selv en av Barcelonas mest kjente severdigheter, og er det beste stedet å oppleve byens stemning.

Anonym sa...

Bacalao er spansk, ja. God ris-rett. Eg smakte den i Sevilla. Kan anbefalast!

Anonym sa...

Tossa de Mar og kystbyene nordover anbefales. Girona er og en bra by å få med seg. Og jeg er enig med Solbjørg: Montserrat bør besøkes!